Saturday, May 24, 2014

Hijab Accessories for Party

When attending a party we certainly want to look attractive. To appear attractive we don’t need to wear fancy and expensive clothes. Simply by choosing clothes that fit the body shape and skin color as well as appropriate accessories. For hijaber, accessories used to make your appearance more beautiful, graceful and elegant. Various kinds of hijab accessories we can wear for party is as follows:
  • Brooch


Brooch is the most commonly used accessories by hijaber, but the shape is different between formal and informal events. Brooch that used for party adapted to the model that we wear. Preferred form of large and small size is according to taste. Usually to show the impression of luxury we can choose a brooch with pearls or shiny swarovski sequins. But, brooch with flower shape can also be a beautiful alternative. 




  • Dangling Safety Pin

Besides brooch, other accessories that are easy to use is dangling safety pin. This is smaller that brooch, but not less beautiful.


  • Headband 

Headband usually preferred by young people / adolescents than in adults. With a distinctive style of young people, headband become hijab accessories that can add to the fun typical of young people so that they can always look beautiful and fashionable every attended the party like birthday party or wedding party.


  • Hijab Party

These materials can be either pasris or chiffon that adorned with srystal beads to give impression of luxury. Besides being used as a hijab, we can also use it as a shawl to cover our basic hijab.For those who are busy, can use this practice hijab.


If you want to get the latest hijab models, you can visit our blog at hijabcantiksolo.blogspot.com.

Have a nice day girls J
****
AKSESORIS HIJAB UNTUK PESTA 

Saat menghadiri pesta kita pastinya ingin tampil menarik. Untuk tampil menarik kita tidak perlu memakai pakaian yang mewah dan serba mahal. Cukup dengan memilih pakaian yang sesuai dengan bentuk badan dan warna kulitmu serta aksesoris yang sesuai. Bagi wanita berhijab, aksesoris yang digunakan akan membuat penampilan menjadi lebih cantik, anggun dan elegan. Aneka macam aksesoris hijab yang dapat kita pakai untuk acara pesta yaitu sebagai berikut:
  • Bros

Bros merupakan aksesoris paling sering yang digunakan hijaber, namun bentuknya berbeda-beda antara acara formal dan informal. Bros yang dipakai untuk acara pesta dipilih disesuaikan dengan model hijab yang dipakai hijaber. Bentuk yang dipilih bisa ukuran besar dan kecil sesuai dengan selera. Biasanya untuk menampilkan kesan mewah kita dapat memilih bros yang dengan mutiara atau payet swarovski yang mengkilat. Tapi bros dengan bentuk bunga juga dapat menjadi alternatif cantik lainnya.
  • Peniti Juntai

Selain bros, aksessoris lain yang mudah digunakan yaitu peniti juntai. Peniti ini bentuknya lebih kecil dari bros, namun tidak kalah cantik.
  • Bandana

Bandana biasanya lebih disukai oleh para anak muda/remaja dari pada orang dewasa. Dengan gaya khas anak muda headband menjadi aksesoris jilbab yang dapat menambah keceriaan khas anak muda sehingga mereka dapat selalu tampil cantik dan modis setiap menghadiri acara pesta seperti pesta ulang tahun teman atau pesta pernikahan.
  • Hijab pesta

Bahan hijab ini dapat berupa paris atau sifon yang dihiasi manik-manik seperti kristal untuk memberikan kesan mewah. Selain digunakan sebagai hijab, ini jug adapt digunakan sebagai selendang untuk menutupi hijab dasar kita. Bagi kamu yang sibuk, dapat menggunakan hijab praktis ini.

Bila kamu ingin mendapatkan model-model hijab terbaru, kamu dapat mengunjungi blog kita di hijabcantiksolo.blogspot.com.

Selamat beraktifitas girls  J

No comments:

Post a Comment