Sunday, May 18, 2014

Practical Hijab for Mountaineer


 Previous posts, we have already talked about hijab that suited your skin. Now, we will talk about another interesting topic, hijab for mountaineer. :)

Well, we all know that nowadays there are many people who love mountain climbing activities, right? Not only boys love it but also girls, even Muslim women who wear hijab and syar’i cloths. Even some of them don’t doubt to wear skirt while they are climbing the mountain. So, this time we will share you about hijab that suitable for that activity.


Firstly, choose practical hijab style. If you are doing mount climbing, you have to make your own comfortable. You need to focus on your walk. So don’t trouble yourself by busy straightening up your hijab because it’s untidy and uncomfortable. If you wear practical hijab (hijab langsungan/praktis) you won’t get trouble. When you are getting a rest at your tent, you can easily put off your hijab and help your hair get the air. You don’t want your head skin become itchy because of sweat, right? But you have to wear it fast and simple to continue your journey.



you can see the tidy of those two hijab style, right?

non-practical hijab, the two sides of it will apart blown by the wind

using practical hijab, just focus on your steps ^^

Second, choose hijab made of cotton. When you start climb the mountain, even the weather is cold but still you are getting sweat. Hijab made from cotton will absorb the sweat. And you will stay comfortable. Then, in the night, when the weather is colder as it's the time for you to take a rest, choose knitted hijab. It will make you warm.






Hijab Cantik Solo, provides you practical hijab style from Solo. You can choose Syria series and KCB as your hijab when you are doing mount climbing.


one of Syria series (code: SP_01 J). 

KCB series (Code: KCB_S). 

So, what are you waiting for? let's check our Gallery, and find you hijab styles ^^

***

Hijab Praktis untuk Pendaki Gunung

Pada posting-an sebelumnya kita telah membahas hijab yang sesuai dengan warna kulit. sekarang, kita akan membicarakan topik menarik lainnya, hijab untuk pendaki gunung.

Kita semua telah mengetahui, bahwa saat ini banyak yang menyukai kegiatan pendaki gunung. tidak hanya para lelaki tapi juga wanita, bahkan wanita muslimah yang memakai hijab dan pakaian syar'i. bahkan mereka tidak ragu untuk memakai rok saat mendaki. tetapi kali ini, kita tidak membicarakan rok, tetapi hijab yang sesuai untuk activitas tersebut.

Pertama, pilih hijab yang praktis. karena ketika mendaki kita harus membuat diri kita nyaman dengan pakaian kita. kita juga harus fokus dengan langkah dan medan yang kita hadapi. jangan sampai kita terganggu dengan hijab yang berantakan dan membuat kita tidak nyaman. dengan hijab yang praktis, kita akan mudah untuk mengeringkan rambut yang terkena keringat, dan juga menghemat waktu dalam pemakaian hijab sebelum melanjutkan perjalanan. 

Kedua, pilihlah hijab yang berbahan kaos. ketika kita memulai mendaki gunung, walaupun cuaca dingin, tetap saja kita akan berkeringat. hijab yang berbahan kaos akan mudah menyerap keringat, sehingga membuat kita tetap nyaman. Lalu, pada malam hari, cuaca akan semakin dingin padahal itulah waktu kita untuk beristirahat, maka pilihlah hijab rajutan. karena bahan rajutan akan membuat kita lebih hangat.

Hijab Cantik Solo menyediakan model hijab praktis dari Solo. temen-temen bisa memilih seri Siria atau KCB sebagai pilihan hijab untuk mendaki, loh.
Jadi, tunggu apa lagi? buruan buka Gallery-nya Hijab Cantik Solo ya, dan temukan hijab yang sesuai :)

No comments:

Post a Comment